18 Mayıs 2010 Salı

evde olmak da güzel 2 :)

Bu muhteşem bahar-yaz günlerinde tabi ki günün büyük bir kısmı dışarıda geçiyor, ama evde olduğumuzda da bu tip aktivitelerle hem Asya güzel vakit geçiriyor hem de ben dinlenebiliyorum.
Kum masası fikrinden esinlenip önce Asya'nın eski banyo küvetini balkona taşımayı ve içini deniz kumuyla doldurmayı düşündüm ama sonra itiraf etmeliyim ki günün çoğunluğunda esen balkondan evin içine girecek çoklu miktardaki kum taneleri fikri beni bu düşüncemden vazgeçirdi. Üstü örtülebilirdi ama ....
Sonra evdeki tahıllardan faydalanayım dedim en kum vari şey olan ince bulguru doldurdum kaseye, koydum tepsiye çeşitli minik aparatla birlikte oldu bize miniminnacık kum havuzu ...
Bu tarz bir aktivitenin motor hareketleri gelistirmenin yanında en büyük faydası çocugu dinlendirmesi, sakinleştirmesi,(kum masaları terapi amaçlı da kullanılıyormus mesela) odaklanmayı güçlendirmesi, ve ölçüme ilişkin temel matematik ...
Anneye faydaları 20-25 dk suren dinginlik, sessizlik :)
anneye dezavantajı :( her oyun seansından sonra mutlaka elektrik süpürgesi çalışıyor .. yere örtü serip oynasa dahi :)
Videodakine ek olarak ..
1. Oyuncak çay setinin çaydanlığına doldurulan bulgurla ufaklıkların çay servisi yapması istenebilir ..
2. huni yardımıyla dar ağızlı kavanoz ve ya şişeye bulgur doldurulabilir

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder