9 Nisan 2010 Cuma

Asya üniversiteli :)



Bakıcı teyzemiz izinli olunca ... Asya'ya uzun zamadır verdigim sözü tuttum ve bugün okula götürdüm. Cok keyifli bir 3 saat geçirdik. İlk kez işyerime kızımla gitmek benim icinde degisik bir duyguydu. Yıllardır bilirim yaz aylarında okul kreşe döner. Malum adımız "öğretmen" olsa da yaz taillerinde sanılanın aksine 2 ay izinli değiliz.Dolayısıyla okulu ya da kreşi tatil olan çocuklar hep bölüm de buluşurlar anneleriyle. Bu yaz Asya'da rahatlıkla bu kervana katılacak gibi zira hic sorunsuz bir 3 saati ofisimde tamamladık. Tabi acil durum sıkılmalarına karşı yanıma Caillou cd si, 1 paket ciklet ve jelibon topik almıstım :)ehh her yer zaten kalem kagıtla da doluydu...ve bir sürü okutman arkadas, ögrencilerim derken sıkılmaya zaten vakit de bulamadı. O film izlerken ben de sınav kagıtlarına bakma fırsatı buldum. Malum vize haftalarındayız ve bu sefer kagıtlar bana ben onlara bakıyordum ...oysa sınav ertesi 2-3 gune okur bitirirdim eskiden ..bu dönem cooook yogun geciyor. Toefl derslerinden hicbirseye fırsat kalmıyor .. bu yuzden 1 sınıfın yarısının sınav kagıtlarının ön yüzünü bitirebilmek bugün icin büyük bir başarıydı...
Ve dahası mı ...seviyorum Asya'nın dilinde okul, ders, kitap, kalem sözlerini duymayı... sevsin istiyorum cok sevsin ögrenmeyi ... bu berbat egitim sistemine ragmen hayatta kalabilsin ileride ...bilgi edinmenin hazzıyla yansın yüregi hep ... ve ne kadar bildikce aslında o kadar az bildigini anlayıp sevkle devam etsin arastırmaya ogrenmeye ...
Cok korkuyorum ugrunda degil ölecek, yaşayacak bile idealleri olmayan nesiller yetiştiren bu çarkın dişlileri arasında ezilmesinden, cok korkuyorum tüketmeye sadece tüketmeye meyilli bu düzenin bir parçası olmasından çünkü kolay kolay izin vermez bu sistem azla kanaat etmeye, küçük ayrıntılarla mutlu olmaya ve hayatta sadece kendini kendine rakip görmeye ...
Uzun lafın kısası cok güzel bir gündü :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder