15 Ağustos 2012 Çarşamba

ufak tefek ondan bundan

sanayideyiz ailece, arabamızın lastikleri değişiyor....usta yamağının lastiği döndürerek götürüşünü izleyen Asya :
-aaa tıpkı benim su damacanasını çevirmem gibi deyiveriyor...
herşeyi ve her gördüğünü yapmak istiyor . Orada çalışan ufak çocuğu kendisine yakın bulduğu için bende onun gibi vidaları çevirebilirim arabanın altına girebilirim... ve giriyor da çağırıyorlar gel bak diye ilgiyle bakıyor...derken dizi dizi İngiliz anahtarları tornavidaları vs. görünce yine
-a tıpkı benim tamirlerim gibi diyor bu sefer...
bayılıyor birşey tamir edilirken seyretmeye .... bende hoşlanıyorum onun bu ilgisinden .... eliner yakışıyor sonra oyuncak tornavidalar, makas, plastik iğne ....
çok seviyorum onu böyle şeylerle meşgul görmeyi. Bebeklere de yer var o güzel çocuk dünyasında tamir aletlerine de....
Sonra ayrılıyoruz sanayiden benim aklımda yaz tatilini çalışarak geçirmek zorunda kalan o küçük çocuk. 10 kardeşler 6'sı erkek 4'ü kız. Hepiniz çalışıyormusunuz diyorum evet diyor. Maşallah. kızlar ne iş yapıyor diyorum.Bulaşık yıkıyor televizyon izliyorlar diyor. Evdeler, anlıyorum. Onlara biçilen görev bulaşık yıkamak anca. Derdim gencecik yaşta çalışsınlar değil elbet ama böyle atıl kalmasın kızlar ömür boyu...baba ocağından koca ocağına bulaşık yıkamaya gitmesinler eteklerinde 10 çocukla .... aklımda bunlarla ayrılıyorum oradan....
Asya uykusu başına vurmuş giderayak babasını da beni de zıvanadan çıkartmanın keyfiyle oturuyor arkada....:)
Şu sıralar Elif Şafak'ın "firarperest"ini okuyorum.... pek güzel yazmış söylemiş: kadınlık halleri, insanlık halleri, dünya halleri...... akla, gönüle yüreğe dokunan yazılar ...... tavsiye ederim. Pek çok kitabını okudum Şafak'ın o sufi dilini, berrak aklını seviyorum. Pek keyif alıyorum kelimeleriyle yol almaktan

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder