30 Ocak 2013 Çarşamba

koşturmaca, Qİ Gong, ben , Asya, kitaplık

Son 3 haftadır finalllerdi, not girişleriydi, ailedeki yeni bir iş heyecanı telaşı ve bu hafta da bütünlemelerdi derken hayat inanılmaz yoğun bir tempoda akıyor. Birde arada geçirdiğim uzun soluklu soğuk algınlığı eklenince yorgunluk ve zamansızlıktan keyfimi sık sık yitirdiğim oldu. Asya kuzusu hemen hissetti tabi birşeylerin ters gittiğini.Nasıl alıcıları var bu çocuk denen minik insanların ya..Ama tabi hisseder hissetmez O da başladı taleplerini arttırmaya, sabahları sorunsuzca kalkıp okuluna giden yavru gitti zor uyanan ve okula gitmek istemiyorum diyen biri geldi. Gerçi haklı çünkü 5 aydır O da her sabah tam tekmil hazırlanıp evden çıkıyor bizimle, hasta olduğunda bile. Bu dönem derslerim fazla olduğu için aralarda hiç dinlenemedi şirine. Şimdi tabi herkesten sömestir tatilini de duyuyor. Geçen gün tatil benim de hakkım dedi :) Öyle tabi annecim...annen tatile çıkabilse sen de çıkacaksın merak etme....
Tabi bu maratona biryerlerde dur demek gerekiyordu. O da geçen haftasonu mümkün oldu. Adrasan'da bir eğitime katıldık tüm arkadaşlarla yüzlerce yıllık doğu felsefesini, Çin tıbbını içinde barındıran bir sistemle, Qi Gong'la tanıştım.İki gün boyunca bugüne kadar deneyimlemediğim  fiziksel egzersiz ve nefes alma teknikleriyle rahatladım, gevşedim. Vücudu böyle yumuşak bir biçimde bu denli çalıştırabilmek gerçekten çok farklı bir deneyimdi. Batının kan ter içindeki spor anlayışından uzak, ağrısız sancısız bir kendinle, evrenle o öz enerjiyle Qi ile buluşma ritüeliydi. Çok ama çok güzeldi. Estetik, zerafet, dinginlik... İhtiyacımı karşılayan doğal bir reçete gibi geldi harika bir zamanlamayla.Adrasan'ın doğasını anlatmaya hiç gerek yok tabi ki...o dağların ağaçların denizin güzelliği, bir kış akşamında deniz kıyısında rahatlıkla yürüyebilmenin lüksü..tekrar tekrar şükrettim böylesi bir coğrafyada yaşadığım için. Hayatın yükü bizi yeterince zorlarken bir de yaşadığımız şehirler yük olmamali üzerimizde ...iklim ve çevre olumlamalı diye düşünüyorum duygulanımlarımızı ...modern hayatta bence buna çok büyük bir ihtiyaç var.
İşte böyle geçti geçiyor son zamanlar... haftaya biraz dinlenebilmeyi ve Asya'ya daha fazla vakit ayırabilmeyi istiyorum. Çocuklar için güzel aktiviteler var tatil vesilesiyle.Umarım doyasıya faydalanabiliriz. İkimizin de buna çok ihtiyacı var.  

Odanın balkonundan Adrasan manzarası


Gece yürüyüşü



 Asya'ya uzun zamandır bir kitaplık almayı düşünüyordum...sonra tesadüfen bunu buldum...ve harika bir kitaplığımız oluverdi...tabi kaplanması gerekiyor ama şimdilik vaktim olmadığı için böyle bıraktım...İş görüyor ve üstelik renkleri de odamızla uyumlu...

Biraz da fotolar konuşsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder